Retourneren
Voor bedrijven:
Mocht een product na opdracht toch niet gewenst zijn dan bieden wij de mogelijkheid de opdracht te annuleren. Hiervoor zijn een aantal voorwaarden van toepassing t.w.
– Annulering moet binnen twee weken na opdracht gemeld worden en kan t/m één maand na levering
– Product dient nog ongebruikt en onbeschadigd te zijn.
– Product dient bij ons een voorraad product te zijn en als zodanig geleverd zijn.
– Producten met klant specifieke aanpassingen of speciaal besteld kunnen niet retour worden genomen. Denk hierbij aan kasten in kleur, kasten met inhoud of bijvoorbeeld watermeterputten met specifieke doorvoeren.
– Het product wordt op kosten van de koper in originele staat en in verpakking terug gezonden.
– Na interne controle zullen wij beoordelen of het product in aanmerking komt voor restitutie.
– Annuleringskosten bedraagt 20% van de orderkosten exclusief de gemaakte transportkosten.
– Transportkosten die wij gemaakt hebben worden niet vergoed.
– Mocht een situatie anders zijn dan bovenstaande dan behoud de verkoper het recht deze als individueel te beoordelen.
Voor consumenten:
Als consument kunt u bij ons een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren zonder opgaaf van redenen, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en (indien mogelijk) in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Omdat onze STRAATkasten op een pallet getransporteerd worden zijn de retour kosten hoger dan u van de standaard vervoerders gewend bent.
STRAATkast.nl vergoedt het complete aankoop bedrag van het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u de herroeping meldt. Terugbetalen geschiedt nadat wij het product hebben ontvangen en hebben gecontroleerd. STRAATkast.nl gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat u heeft gebruikt, tenzij u instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de klant.
Uitzonderingen
De volgende artikelen zijn uitgesloten van retournering of restitutie:
Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.
Artikelen die klant specifiek zijn gemaakt.
Uitleg herroepingsrecht
Tijdens de bedenktijd heeft u als consument het recht om de zaak te beoordelen en te proberen zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat hij het geleverde product ook zal mogen uitpakken en zo nodig mag inschakelen en gebruiken zoals u dat in de winkel ook zou mogen. Zolang u als klant echter nog niet besloten heeft het product te houden, mag u het product weliswaar proberen, echter NIET gebruiken
Retour procedure
Om uw aankoop aan te melden voor retournering dient u ons een email te sturen voor een ‘Retour/Garantie aanvraag’.
Hier dient u de volgende zaken te omschrijven
– De klacht;
– Factuur nummer;
– Ordernummer;
Zodra wij deze gegevens hebben zullen wij contact met u opnemen of u instructies toezenden om het product in te sturen.Let op: Producten zonder retouracceptatie zullen niet in behandeling genomen worden.
Let op: Producten zonder retour acceptatie zullen niet in behandeling genomen worden.
U bent zelf altijd verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Wij adviseren derhalve dat u voor een transportverzekering zorgt indien u een pakket aan ons retourneert. Tevens zijn alle retourkosten voor uw rekening. Ongefrankeerde zendingen, zendingen onder rembours, zendingen zonder aanmelding van retour worden te allen tijde geweigerd.
Het product is defect geleverd
Indien uw bestelling defect of beschadigt is geleverd kunt u deze terug sturen. Het product dient dan binnen 8 dagen na ontvangst weer in bezit dient te zijn van STRAATkast.nl. U krijgt, indien het defect onder de garantie valt, een zelfde artikel retour gezonden.
U kunt hiervoor een retour aanvraag in te dienen door zoals hiervoor is beschreven. Wij verzoeken u het pakket voldoende te frankeren. Pakketten die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden niet geaccepteerd en gaan via de koerier retour afzender. Het risico van verzending is geheel voor rekening van de afzender.
Een goede uitgebreide klachtomschrijving bij het aanmelden van uw retour voorkomt onnodige vertraging bij de afhandeling.
NB: Denkt u er alstublieft aan om het product in de originele verpakking te retourneren. Verpakt u de producten goed om transportschade te voorkomen.